Regulamin sklepu

Regulamin sklepu internetowego www.probioshop.pl

  1. DEFINICJE
  2. POSTANOWIENIE OGÓLNE
  3. ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
  4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
  5. DOSTAWA
  6. PŁATNOŚĆ
  7. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  8. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
  9. DANE OSOBOWE
  10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  11. DEFINICJE
    Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
    1.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo
    wolnych od pracy.
    1.2. HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie
    uzyskiwania dostępu do Konta, ustalany samodzielnie przez Klienta podczas procesu Rejestracji.
    1.3. KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
    przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
    ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna
    nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która zamierza
    zawrzeć lub zawarła Umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie Usługi elektronicznej.
    1.4. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dn. 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz.
    93 ze zm.).
    1.5. KONSUMENT – osoba fizyczna dla której zawarcie Umowy sprzedaży lub umowy o
    świadczenie Usługi elektronicznej nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
    lub zawodową.
    1.6. KONTO (KONTO KLIENTA) – podstrona Sklepu, w ramach której gromadzone są m.in.
    informacje o Zamówieniach Klienta w Sklepie internetowym.
    1.8. PRODUKT – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie internetowym będąca przedmiotem Umowy
    sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
    1.9. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu internetowego.
    1.10. REJESTRACJA – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta,
    dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na
    stronie Sklepu.
    1.11. SKLEP INTERNETOWY (SKLEP) – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem
    www.probioshop.pl za pośrednictwem którego Klient może zawrzeć Umowę sprzedaży
    lub umowę o świadczenie Usługi elektronicznej.
    1.12. SPRZEDAWCA – WMK SERVICE Wiesław Krzyżański z siedzibą w Warszawie,
    ul.Tużycka 8 lok.6, 03-683 W, NIP: 524-102-22-99; REGON:011195742 ; Tel 501281355(opłata
    jak za połączenie standardowe – wg. cennika właściwego operatora).
    1.13. STRONA – Usługodawca, Sprzedawca lub Klient.
    1.14. UMOWA SPRZEDAŻY (UMOWA) – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu
    cywilnego zawierana za pośrednictwem Sklepu internetowego.
    1.15. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę
    za pośrednictwem Sklepu internetowego.
    1.16. USŁUGODAWCA – WMK SERVICE Wiesław Krzyżański z siedzibą w Warszawie,
    ul.Tużycka 8/6, 03-683 , NIP: 524-102-22-99; REGON:011195742 ; Tel.501281355(opłata jak za
    połączenie standardowe – wg. cennika właściwego operatora).
    1.17 USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o
    prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z roku 2014 poz. 827 z późniejszymi zmianami).
    1.18. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
    sprzedaży Produktu i określające istotne jej warunki.
  12. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    2.1. Sklep Internetowy www.probioshop.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec
    się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej
    korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich
    miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego
    Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów
    przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne
    wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności
    postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i
    należy je stosować.
    2.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców
    korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt. 10 Regulaminu, który skierowany jest
    wyłącznie do przedsiębiorców).
    2.3. Sklep Internetowy prowadzony jest przez:
    Nazwa: WMK SERVICE Wiesław Krzyżański z siedzibą w Warszawie, ul. Tużycka 8/6, 03-
    683, NIP: 524-102-22-99; REGON:011195742 .
    Adres strony internetowej: wwwprobioshop.pl
    Numer telefonu: 501281355
    2.4. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące Usługi
    elektroniczne:
    2.4.1. Konto Klienta w Sklepie internetowym;
    2.4.2. Interaktywny formularz umożliwiający Klientom złożenie Zamówienia w Sklepie
    internetowym.
    2.5. Minimalne wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
    którym posługuje się Usługodawca:
    2.5.1. Komputer z dostępem do Internetu;
    2.5.2. Dostęp do poczty elektronicznej.
    2.5.3. Zalecana rozdzielczość monitora: 1024×768 pikseli;
    2.5.4. Przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą,
    JavaScript i cookies; Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i
    cookies; albo Google Chrome w wersji 8 lub nowszej.
    2.6. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
    2.7. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
    2.8. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i
    dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności
    intelektualnej osób trzecich.
    2.9. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów Usługodawca podejmuje środki
    techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonej Usługi
    elektronicznej.
  13. ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
    3.1. W ramach Sklepu Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług elektronicznych w
    zakresie
    i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
    3.2. Świadczenie przez Usługodawcę Usług elektronicznych jest bezpłatne.
    3.3. Warunki zawierania umów o świadczenie Usług elektronicznych:
    3.3.1. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w
    Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie dokonania Rejestracji.
    3.3.1.1. Do dokonania Rejestracji niezbędne jest podanie w formularzu rejestracyjnym
    następujących danych przez Klienta: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz
    z kodem pocztowym), adres e-mail, nr telefonu oraz hasło.
    3.3.2. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego
    formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym zostaje zawarta w
    momencie rozpoczęcia korzystania z powyższej Usługi (dodanie Produktu do koszyka).
    3.4. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Klienta w
    Sklepie internetowym jest zawierana na czas nieoznaczony.
    3.5. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnieniu interaktywnego
    formularza umożliwiającego złożenie Zamówienia w Sklepie internetowym jest zawierana na czas
    oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia.
    3.6. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług elektronicznych:
    3.6.1. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej zawartą na czas
    nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 7–dniowego terminu
    wypowiedzenia.
    3.6.2. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej zawartą na
    czas nieoznaczony w wypadku, gdy Klient obiektywnie rażąco lub uporczywie narusza Regulamin,
    w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym. Naruszenie regulaminu musi mieć
    charakter obiektywny i bezprawny. Wypowiedzenie może być złożone po bezskutecznym co
    najmniej jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem
    stosownego terminu. Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku z zachowaniem 14–
    dniowego okresu wypowiedzenia.
    3.6.3. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi elektronicznej zawartej na czas nieoznaczony
    przez którąkolwiek ze Stron nie narusza praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasie
    trwania umowy.
    3.6.4. Niezależnie od powyższych postanowień Strony mogą rozwiązać umowę o świadczenie
    Usługi elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia Stron.
  14. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
    4.1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronach internetowych
    Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny,
    stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
    4.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego podana jest w złotych polskich i
    zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cła. Ceny Produktów nie zawierają jednak
    kosztów dostawy, które – jeżeli występują – są wskazywane w trakcie składania Zamówienia oraz
    dostępne są na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Sposób dostawy i płatność”.
    4.3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego jest wiążąca w chwili złożenia
    przez Klienta
    Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które
    mogą się pojawić
    w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
    4.4. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Produktu za pomocą interaktywnego formularza należy
    wejść na stronę internetową Sklepu internetowego, dokonać wyboru Produktu i złożyć w oparciu o
    wyświetlane Klientowi komunikaty i informacje Zamówienie za pomocą interaktywnego
    formularza.
    4.4.1. W trakcie składania Zamówienia należy wskazać następujące dane niezbędne do złożenia
    Zamówienia: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu, miejscowość wraz z kodem pocztowym),
    numer telefonu kontaktowego, Produkt, ilość Produktu, miejsce i sposób dostawy Produktu, sposób
    płatności.
    4.5. Złożenie Zamówienia za pomocą interaktywnego formularza następuje w momencie kliknięcia
    w formularzu pola „Wyślij zamówienie”.
    4.6. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie:
    • potwierdza jego otrzymanie, co powoduje związanie Klienta jego oświadczeniem
    • przyjmuje Zamówienie do realizacji
    – w tym momencie zostaje zawarta Umowa sprzedaży. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i
    przyjęcie go do realizacji następuje przez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości na podany w
    trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej (adres e-mail).
    4.7. W trakcie składania Zamówienia za pomocą interaktywnego formularza – do momentu
    złożenia Zamówienia – Klient ma możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych. W
    tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami
    dostępnymi na stronie Sklepu internetowego.
  15. SPOSOBY i TERMINY DOSTAWY
    5.1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy, odbiory Produktu:
    • przesyłka kurierska
    • przesyłka kurierska pobraniowa
    • odbiór w paczkomacie inPost
    • odbiór osobisty
    5.2 Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego
    Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o
    różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie
    może przekroczyć 14 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy
    się w następujący sposób:
    • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne
    lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego
    Sprzedawcy
    • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia
    Umowy Sprzedaży
    5.3 Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta
    odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 2 Dni
    Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano
    krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem
    gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 2 Dni
    Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez
    Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania
    Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do
    odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
    • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne
    lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego
    Sprzedawcy
    • W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia
    zawarcia Umowy Sprzedaży.
    5.4. Sprzedawca dostarczy Produkty zgodnie z wyborem Klienta:
    • transportem własnym; lub
    • za pośrednictwem poczty lub przewoźnika wskazanego w trakcie składania Zamówienia.
    5.5. Dostawa Produktów dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    5.6. Koszty dostawy zostaną wyraźnie wskazane podczas procesu składania Zamówienia oraz są
    dostępne na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Sposób dostawy i płatność”
  16. PŁATNOŚĆ
    6.1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    6.1.1. Za pobraniem;
    6.1.2. Przelewem bankowym : dane rachunku bankowego 47 2490 0005 0000 4000 5708 9806
    6.2. W wypadku sposobu płatności innego niż płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki Klient
    zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy sprzedaży w terminie 7 dni od dnia jej
    zawarcia , chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.
    6.3. W wypadku Klientów nie będących jednocześnie Konsumentami Sprzedawca ma prawo
    ograniczyć dostępne
    sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części.
  17. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    7.1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży lub umowę o
    świadczenie Usługi elektronicznej, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
    oświadczenie w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy
    wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane
    przez Konsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres: WMK SERVICE
    Wiesław Krzyżański ,03-683 Warszawa, ul. Tużycka 8/6 lub na adres e-mail biuro@wmk.pl
    7.2. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży lub
    umowy o świadczenie Usługi elektronicznej, liczy się od dnia odebrania Produktu przez
    Konsumenta.
    7.3. W razie odstąpienia od umowy Umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie Usługi
    elektronicznej jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co
    Strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w
    granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie
    czternastu dni.
    Jeżeli Konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty
    dokonania przedpłaty.
    7.4. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył
    Konsument, chyba że Konsument wyraźnie (konieczna deklaracja na piśmie np. przy użyciu poczty
    elektronicznej) zgodził się na inny sposób zwrotu.
    7.5. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wartość zakupionego towaru plus koszty przesyłki w
    wysokości najtańszej formy dostawy, z której Zamawiający mógł skorzystać w dniu zakupu. Zwrot
    kwoty na konto Klienta dokonywany jest w przeciągu 14 dni od dnia otrzymania zwrotu towaru
    7.6. Koszt zwrotu towaru ponosi Konsument
    7.7. Zgodnie Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827) Art. 38.
    Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie
    przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
    krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
    której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
    względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  18. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
    8.1. Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży
    8.1.1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w
    celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z
    Umową sprzedaży w zakresie określonym w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr
    141, poz. 1176 ze zm.).
    8.1.2. Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową sprzedaży można składać pisemnie na
    adres WMK SERVICE Wiesław Krzyżański ,03-683 Warszawa, ul. Tużycka 8/6 lub na adres
    e-mail: biuro@wmk.pl
    8.1.3 Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji:
    • informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
    daty wystąpienia nieprawidłowości;
    • żądania Usługobiorcy;
    • danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
    reklamacji przez Usługodawcę.
    Powyższe wymogi mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji
    złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
    8.1.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
    Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana takim samym kanałem
    komunikacyjnym z jakiego skorzystał Konsument przy składaniu reklamacji.
    8.1.5. Sprzedawca informuje, że w przypadku Produktów objętych także gwarancją uprawnienia z
    tego tytułu należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
    Gwarancja na sprzedany Produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Klienta z
    tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży w zakresie
    określonym ustawą z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.).
    8.2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi elektronicznej oraz pozostałe reklamacje
    związane z działaniem Sklepu internetowego
    8.2.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych oraz pozostałe reklamacje
    związane z działaniem Sklepu internetowego można zgłaszać pisemnie na adres WMK SERVICE
    Wiesław Krzyżański ,03-683 Warszawa, ul. Tużycka 8/6 lub na adres e-mail biuro@wmk.pl
    8.2.2. Zaleca się podanie w treści reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących:
    • przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości
    • danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
    • żądania Konsumenta
    8.2.3. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Usługodawcę niezwłocznie, nie później niż w
    terminie 14 dni.
    8.2.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
    Odpowiedź Sprzedawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana takim samym kanałem
    komunikacyjnym z jakiego skorzystał Konsument przy składaniu reklamacji.
    8.3 Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt
    ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami
    prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
  19. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
    ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
    9.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
    konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz
    zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
    powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
    statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz
    pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
    9.2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
    pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    9.2.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
    którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4
    poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
    Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa
    rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia
    regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr
    113, poz. 1214).
    9.2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
    zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25
    ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
    zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury
    mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w
    siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
    Handlowej.
    9.2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a
    Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
    konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
    konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady
    udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej
    800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
    porady@dlakonsumentow.pl.
  20. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
    10.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i
    Usługobiorców nie będących konsumentami.
    10.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem
    niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od
    Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie
    Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
    10.3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć
    dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to
    niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
    10.4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie
    będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo
    przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi
    odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do
    przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
    10.5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący
    konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach
    tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu,
    obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności
    przewoźnika.
    10.6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za
    Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
    10.7. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć
    umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
    przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
    10.8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie
    będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w
    ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości
    zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty
    jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do
    Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w
    momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w
    stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
    10.9.Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą
    niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
    Sprzedawcy/Usługodawcy.
  21. DANE OSOBOWE
    11.1. Administratorem danych osobowych Klienta zbieranych za pośrednictwem Sklepu
    internetowego jest WMK SERVICE Wiesław Krzyżański z siedzibą w Warszawie, ul. Tużycka
    8/6, 03-683 W, NIP: 524-102-22-99; REGON:011195742.
    11.2. Dane osobowe Klienta zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego
    zbierane są w celu realizacji zawartej z nim Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi
    elektronicznej, a także w celu przesyłania (droga elektroniczną) Klientowi informacji dotyczących
    oferty sklepu internetowego.
    11.3 Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
    11.3.1. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy
    przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe
    Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie
    Administratora.
    11.3.2. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności
    elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta,
    wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
    11.4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
    11.5. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie
    wskazanych
    w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży lub umowy o
    świadczenie Usługi elektronicznej skutkuje odmową zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne do
    zawarcia Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej wskazane są także
    każdorazowo na stronie internetowej Sklepu internetowego.
  22. POSTANOWIENIE KOŃCOWE
    12.1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
    12.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
    obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    12.2.1. Wybór prawa polskiego nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie
    przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w
    braku wyboru, tj. prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu, a
    przedsiębiorca (1) wykonuje swoją działalność gospodarczą lub zawodową w państwie w którym
    konsument ma miejsce zwykłego pobytu; lub (2) w jakikolwiek sposób kieruje taką działalność do
    tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie; a umowa wchodzi w zakres tej
    działalności.
    12.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn
    to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te
    zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    12.3.1. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym
    (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli
    zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest
    Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie
    14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała
    wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący
    konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
    12.3.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze
    niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać
    praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie
    zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane
    lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
    12.4. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza
    zamieszczonego na stronie głównej Sklepu internetowego oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
    Regulamin Sklepu internetowego jest dostępny pod adresem: https://probioshop.pl oraz jest
    dostarczany nieodpłatnie Klientowi (drogą elektroniczną) na każde jego żądanie. Poprzednie wersje
    Regulaminu są dostępne tutaj (adres zostanie aktywowany w przypadku pierwszej zmiany
    regulaminu)
    12.5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy sprzedaży
    i umowy o świadczenie Usługi elektronicznej następuje poprzez:
    • udostępnienie Regulaminu na stronach wskazanych w pkt. 10.4 oraz
    • przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, a w przypadku Umowy sprzedaży także przez
    • dołączanie do przesyłek […] np. dowodu zakupu, specyfikacji Zamówienia i pisemnego
    potwierdzenia informacji zgodnie z przepisami dotyczącymi umów zawieranych na
    odległość.
    12.6. Spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, Sprzedawcą a Klientem, który jest jednocześnie
    Konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym.
    12.7. Spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie
    Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy lub
    Sprzedawcy.
    12.8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
    obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze
    zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi
    konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz.
    827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
    Kim jesteśmy
    Adres naszej strony internetowej to: https://probioshop.pl.
    Komentarze
    Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu
    komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy
    wykrywaniu spamu.
    Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu e-mail (tak zwany hash)
    może zostać przesłany do usługi Gravatar w celu sprawdzenia czy jej używasz. Polityka
    prywatności usługi Gravatar jest dostępna tutaj: https://automattic.com/privacy/. Po zatwierdzeniu
    komentarza twój obrazek profilowy jest widoczny publicznie w kontekście twojego komentarza.
    Media
    Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać
    przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający stronę mogą pobrać i odczytać
    pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.
    Ciasteczka
    Jeśli zostawisz na naszej witrynie komentarz, będzie można wybrać opcję zapisu twojej nazwy,
    adresu e-mail i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych
    komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Ciasteczka wygasają po roku.
    Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy
    twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. Nie zawiera ono żadnych danych osobistych i zostanie
    usunięte, kiedy przeglądarka zostanie zamknięta.
    Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji
    logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji
    ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch
    tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte.
    Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe
    ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na
    identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.
    Osadzone treści z innych witryn
    Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone
    treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził
    bezpośrednio konkretną witrynę.
    Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne
    systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to
    śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w
    tamtej witrynie.
    Z kim dzielimy się danymi
    Jeśli zażądasz zresetowania hasła, twój adres IP zostanie dołączony do wysyłanej wiadomości.
    Jak długo przechowujemy twoje dane
    Sugerowany tekst: Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez
    czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze
    automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji.
    Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej (jeśli tacy są),
    przechowujemy również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może
    dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc
    nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy strony również mogą przeglądać i
    modyfikować te informacje.
    Jakie masz prawa do swoich danych
    Jeśli masz konto użytkownika albo dodałeś komentarze w tej witrynie, możesz zażądać
    dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym
    posiadaniu, w tym całość tych dostarczonych przez ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez
    nas całości twoich danych osobistych w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych które
    jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.
    Gdzie przesyłamy dane
    Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu.